همه گیریCOVID-19 ، میزان افسردگی و اضطراب جهانی را افزایش داده است

5آوریل 2021 - محققان کلمبیایی اعلام کردند که میزان افسردگی و اضطراب در طی همه گیریCOVID-19 ، در سراسر جهان افزایش یافته است.این تیم گفت: به نظر می رسد تعطیلی سرویسهای حمل و نقل عمومی بیش از سایر تعطیلیها به دلیل COVID، باعث افزایش نرخ افسردگی شده باشد.

محقق اصلی این پژوهش، دکترJoão Castaldelli-Maia ، از دانشکده بهداشت عمومیMailman در دانشگاه کلمبیا، گفت: تحقیقات ما شیوع جهانی بالایی را از این مسائل روانی در طی  COVID-19نشان داد، و همچنین نشان داد که اختلاف زیادی در مناطق و در سطح کشورها وجود دارد.

تیم تحقیق داده های مربوطه را از 60 مطالعه با بیش از 226000 شرکت کننده از سراسر جهان استخراج و آنالیز کرد. آنها دریافتند که شیوع جهانی افسردگی و اضطراب به ترتیب 24٪ و 21٪ بیشتر شده است.جالب اینجاست که اضطراب در آسیا 18٪ و در سایر مناطق جهان 29٪ ، ثبت شده است.

دکترCastaldelli-Maia، افزود: به طور خاص آسیا (بیشتر مطالعات از چین) در مقایسه با سایر مناطق جهان، سطح اضطراب و افسردگی پایین تری را ثبت کرده است. تعطیلی وسایل حمل و نقل عمومی میزان اضطراب را افزایش می دهد، چه دو هفته و یا چهار هفته از تصویب قانون تعطیلی، به ویژه در اروپا گذشته باشد.

دکتر سیلویا مارتینز، دانشیار اپیدمیولوژی در دانشکده کلمبیا میلمن، و نویسنده ارشد این مطالعه، افزود: مطالعه ما تأیید می کند که بررسی میزان اختلالات بهداشت روان و تأثیرات احتمالی اقدامات فاصله گذاری اجتماعی بر نتایج بهداشت روان، چقدر حیاتی است .نگرانی های بهداشت روان نباید فقط به عنوان پیامد تأخیری ناشی از بیماری همه گیرCOVID-19 ، بلکه به عنوان یک اپیدمی همزمان مورد بررسی قرار گیرد.

یافته های این مطالعه در ژورنال Psychological Medicine، منتشر شده است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2021/apr/study-shows-pandemic-increased-global-depression-and-anxiety-levels.html